Nedatluj má za sebou první rok!

Už to je jeden rok co jsem spustil Nedatluj. V češtině není zatím žádný podobný online kurz zdarma a tak si stránky našli své uživatele. Chci zde napsat nejen o tom, jak si stránky vedou, ale také jaké nástroje ke sledování stránek používám.

 

Google Analytics

Tento nástroj slouží ke všestrannému sledování chování uživatelů na vašich stránkách. Funguje to tak, že si od Googlu necháte vygenerovat kousek kódu, který vložíte do svých stránek. Po přihlášení pomocí vašeho Google účtu můžete začít sledovat co je děje na vašich stránkách.

nedatluj navstevnost rok
Nárůst návštěvnosti poté co Stránka dostala na přední pozice na Googlu, propad o Vánocích (Google Analytics). Měřítko je v měsících.

Na obrázku nahoře je vidět návštěvnost za celý rok.  Zajímavé je např. srovnání počtu návštěv (Visits) jednotlivými návštěvníky (Unique Visitors). Hodnota Bounce Rate udává, kolik procent návštěv skončí zavřením hlavní strany Nedatluj, bez další interakce se stránkou.

Průchod návštěvníků skrz jednotlivé stránky na Nedatluj
Průchod návštěvníků skrz jednotlivé stránky na Nedatluj

Nahoře je vidět chování návštěvníků. Jistě většina uživatelů chce začít psát nějakou lekci. Zde je vidět jak se ke stránce psaní lekce (/lekce-psani) dostanou. Starting pages jsou stránky odkud se na Nedatluj přistupuje. a Červeně je zobrazeno z jaké stránky uživatelé odejdou pryč.

 

Alexa Rank

Společnost Alexa sbírá informace o stránkách na internetu. Její hodnocení říká, jak populární stránka na Internetu je. Toto hodnocení je kromě jiných ukazatelů vyjádřeno číslem. Např. Google.com má hodnocení 1, Facebook.com má hodnocení 2. Toto jsou dvě nejnavštěvovanější stránky na internetu.

alexa rank nedatluj

 

 

Google Webmaster Tools

Tato služba vám umožní zjistit pro jaká klíčová slova se vaše stránka objevuje ve výsledcích vyhledávání na Googlu. Dále vám poskytne např. informace o zpětných odkazech na vaši stránku  (jejich celkový počet a kde se na Internetu daný odkaz nachází).

webmaster tools nedatluj

Na obrázku jsou vidět první tři klíčová slova (která se objevují ve výsledcích vyhledání na Googlu) seřazená podle počtu přístupů na Nedatluj. Co znamenaní sloupce?

  • Impressions (počet impresí) říká kolikrát,  pro vyhledání slova ‚psaní všemi deseti‘ se objevila stránka Nedatluj ve výsledcích vyhledávání
  • Clicks říká kolikát bylo při počtu impresí kliknuto na moji stránku
  • CTR (click trough rate) je podíl Clicks / Impressions – v procentech udává míru prokliku pro vyhledání daného klíčového slova
  • Avg. position říká na jaké pozici ve výsledcích vyhledávání se vaše stránka nachází

Z obrázku je taky vidět, že pro vyhledání slova Nedatluj,  je Avg. position = 1 a pravděpodobně vždy bude 1. „Nedatluj“ je totiž specifický název a ne obecný pojem. Naopak pozice pro slovo „psaní všemi deseti“ už není díky konkurenci úplně jistá, pro toto slovo existuje tisíce výsledků vyhledání.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *